Imate težave z uvrstitvijo vaših prispevkov na vrh Googlove lestvice? Ali v blog vložite delo, ki sploh ne pokaže želenih rezultatov? To lahko hitro popravi zasnova bloga …
Zasnovanje vsebine – preden pričnete s pisanjem – bo njeno kakovost zagotovo dvignilo, tudi če ste s pisanjem šele začeli, ali pa imate že več let izkušenj.
Če vam dobra uvrstitev predstavlja težave, ste se grajenja zasnove lotili na napačen način. Morda je sploh nimate!
V tem prispevku bomo pojasnili, zakaj je zasnova tako pomemben faktor pri uvrstitvi, in kako jo lahko izboljšate še danes.
Kako zasnova bloga izboljša vašo vsebino & kakšne napake odpravi
Veliko spletnih piscev (in piscev na sploh) podcenjuje moč ustrezne zasnove. Pomislite, če ste se v svojem času pisanja že srečali z naslednjimi problemi:
- težave s podajanjem bistva (niste prepričani, kako bi nekaj razložili ali pa povezali v neko vsebino)
- nejasna ureditev vaših poglavij in nenaravni prehodi v tematiki
- zahajanje s teme (med pisanjem vas “odnese” in kar naenkrat namesto o SEO pišete o babičinem receptu za potico)
in nenazadnje …
- dolgotvezenje o neki temi, ki bi se naj končala že tri odstavke nazaj
Takšne napake ustrezna zasnova bloga hitro odpravi. Ponudi vam namreč jasno organizacijo vsebine, in vas konstantno usmerja k sledenju rdeče niti.
O načrtovanju zasnove smo se sicer že učili v osnovni šoli, pri pisanju spisov – vendar zasnovanje bloga ni povsem enaka stvar. Zasnova bloga ima namreč še eno pomembno kvaliteto – uredi uporabo ključnih besed (in ta je za uspešno uvrstitev neprecenljiva).
Več o ključnih besedah v zasnovi vsebine bomo podrebneje govorili v naslednjem poglavju …
Organizacija vsebine Bonitetne storitve na Ebonitete.si
Spletna stran Ebonitete.si ima močno razvito aktivnost na blogu in se že dlje časa ukvarja z optimizacijo spletnih vsebin. Na spodnji sliki lahko vidite njihov blog prispevek Bonitetne storitve.
Zaradi majhnega obsega vsebine so se bolj posvetili navedbi ključnih informacij. Prispevek lahko preberete na povezavi bonitetne storitve.
Kako pričeti z zasnovanjem bloga | Vse o naslovih in moči ključnih besed
Zasnovo bloga lahko najboljše pričnete s pripravo glavnega (H1) naslova in izbiro ključne besede.
Če vsaj malo poznate SEO, veste da je za uspešno uvrstitev bistvena uporaba ustrezne ključne besede v vseh naslovih in skozi celotno vsebino. V tem prispevku se sicer v vrste ključnih besed ne bomo poglobili, vendar si lahko več o njih preberete na povezavi optimizacija spletnih strani.
Vedeti morate, da ključne besede v osnovi razdelimo na krajše (generične) in daljše (longtail), in da navadno generične ključne besede prejmejo veliko več obiska, kakor longtail besede.
Na podlagi tega (in drugih faktorjev) si za svoj blog izberete ključno besedo, ki najbolje povzame vašo vsebino.
Še pomembnejša je uporaba te ključne besede – pripraviti si morate naslov, ki je:
- neposredno povezan z vsebino vašega bloga
- vključuje ključno besedo (bolj na začetku naslova kot je ključna beseda, tem boljše)
- vključuje t. i. “benefit” ali korist, ki jo bo obiskovalec imel od branja vaše vsebine
Za primer poglejte naš naslov in preverite, če vključuje vse tri zahteve.
Na uporabo ključne besede morate paziti skozi pisanje celotne vsebine. Na voljo vam je veliko brezplačnih orodij, ki uporabo ključne besede tudi preverja (npr. Yoast SEO vtičnik).
Dobaviteljski faktoring na Prvafina.si – Uporaba ključne besede
Spletna stran Prvafina.si je s svojim prispevkom Dobaviteljski faktoring postavila dober primer uporable ključne besede v vsebini. Njihov članek lahko v celoti preberete na dobaviteljski faktoring.
Kako vsebino ustrezno razdeliti & kako vam je kokurenca v pomoč
Če ste ustrezno sestavili naslov, lahko pričnete z delitvijo vsebine, ki bo direktno povezana z naslovom. To lahko naredite po naslednjih korakih:
- Okvirno določite število besed
Upoštevajte naslednje: Minimalno število besed za uspešen (in optimiziran) blog prispevek je 600 besed. Najuspešnejši prispevki v letu 2021 so po podatkih imeli cca. 3300 besed.Več kot je besed, več bo poglavij, bolj obširna mora biti tema – če ocenjujete, da o temi ni veliko za povedati, skrajšajte obseg.
- Glede na št. targetiranih besed, vsebino razdelite na poglavja (in podpoglavja)Upoštevajte naslednje: Določanje poglavij je pomemben korak, saj zelo vpliva na vašo uvrstitev. Če niste prepričani, kaj vse morate v vsebini zaobjeti, izhajajte iz poglavij vaše konkurence.Pomembno je, da ne kopirate! (Google vas bo kaznoval) – ampak njihovo vsebino nadgradite.
Maksimalno št. besed v enem poglavju je 300 (vendar že hodite po tankem ledu). Priporočamo, da vsebino s 600 besedami razdelite na 3 poglavja in izhajate iz tega.
- Uredite naslove poglavijUpoštevajte naslednje: Daljša kot je vaša vsebina, bolj morajo vaši naslovi biti zanimi. V nekaj podnaslovov skušajte vključiti ključno besedo in poudarite korist (benefit). Zasnova bloga bo tako končana.
Razdelitev vsebine na spletni strani Magus.si – Artritis
Kot primer dobro razdeljene vsebine, si poglejte kazalo spletne strani Magus.si, v prispevku Artritis. Če pogledate naslove, vidite, da v nekaterih naslovih Magus.si uporabi ključno besedo artritis, nekatere naslove pa v celoti nameni koristi (npr. “Kaj naj storim, če …”).
Preberite si vsebino poglavij na povezavi artritis.
Preden pričnete s pisanjem bloga …
Po tem postopku bi morali imeti osnovan celoten blog, vendar še morate poznati določena pravila pisanja, preden lahko pričnete s pisanjem bloga.
- pišite v 1. osebi (pomaga vzpostaviti vezo med vami in bralcem)
- po nepotrebnem ne uporabljajte terminov in težjih besed (pri branju spletnih vsebin, se zaradi ekranov bralci težje osredotočamo – raba težkega besedišča to samo otežuje, in bralci bodo zapustili stran)
- razlagajte (ne sklepajte, da bo zaradi samoumevnosti bralec nekaj razumel, saj ima morda veliko manj izkušenj o tematiki, kakor vi)
Ko vsebino napišete jo vedno optimizirajte. Pri tem si pomagajte z orodji in vtičniki.
Varcevanje-energije.si z optimiziranim prispevkom Cena elektrike
Na spletni strani varcevaje-energije.si, smo našli prispevek z naslovom Cena elektrike. Prispevek (ki ga vidite tudi na sliki) je odlično optimiziran. Taka vsebina spletni strani varcevanje-energije.si prinese ogromno obiskovalcev.
Varcevanje-energije.si je namreč ena najbolj obiskanih spletnih strani v Sloveniji. Poglejte si njihov prispevek na povezavi cena elektrike.
Če vas zanima več o pisanju bloga in si poglejte spodnji video:
Preberite še:
Kako ustvariti prodajno učinkovito stran |
Tečaj za pisanje SEO besedil |
WordPress SEO |
Optimizacija za svoj trg |
Nasveti za besedila na spletnih straneh |
Viri: